Practică sport în aer liber! Vezi ce beneficii îți aduce

Dr. Balint Sanatate Leave a Comment

Nu este niciun secret faptul că beneficiile exercițiilor fizice asupra sănătății organismului sunt imense, dar exercițiile efectuate în aer liber oferă un plus de avantaje față de cele practicate în spații închise. Există o mulțime de opțiuni de sport în aer liber, de la mers cu bicicleta, alergat, aerobic, până la sporturi în echipă-baschet, fotbal, volei, tenis etc.

Și cum vremea se încălzește și există tendința de a petrece cât mai mult timp în aer liber, haideți să vedem de ce practicarea exercițiilor fizice în natură aduce mai multe beneficii.

Îmbunătățesc starea de bine

Petrecerea timpului în aer liber îmbunătățește starea de bine, reduce depresia și anxietatea, îmbunătățește dispoziția. Soarele crește nivelul de serotonină, un hormon ce influențează starea de bine. Studiile arată că sportul în aer liber este asociat cu o creștere a energiei, a senzației de revitalizare, dar și cu o scădere a depresiei, furiei, tensiunii.

Provoacă organismul, arzi mai multe calorii

Afară obosești mult mai repede decât în interior, pulsul crește mult mai repede deoarece plămânii lucrează la capacitate maximă, transpiri mai mult. Potrivit studiilor, se pare că între intensitatea alergatului pe banda de alergat și alergatul în aer liber, cel din urmă determină un consum mai mare de energie, deoarece afară întâmpinăm rezistență din cauza vântului, a terenului care poate implica o combinație de urcări, coborâri și alergare pe teren plat, ceea ce solicită mai mulți mușchi.

Aport de vitamina D

Vitamina D mai este cunoscută și ca vitamina Soarelui deoarece apare în mod natural în organism datorită razelor solare, care în contact cu pielea umană declanșează reacții chimice. Vitamina D este esențială în menținerea sănătății oaselor și dinților, reglând absorbția calciului și fosforului în organisn. Iar cea mai naturală formă de a obține vitamina D, de circa 70%  este expunerea la soare. Și exercițile fizice sunt cel mai bun pretext. Totuși, trebuie avută grijă la orele alese pentru expunere, în special pentru practicarea de exerciții fizice. Nu face sport în aer liber când este prea cald afară și nu alerga în soare, ci la umbră.

Un somn mai bun

Practicarea activităților în aer liber, a diferitelor exerciții fizice, te ajută să consumi mai multă energie și să te relaxezi în mod plăcut. Efectele se vor vedea deja seara și noaptea pentru că adormi mai ușor și ai un somn mai adânc. Se știe deja că un somn de calitate, lipsit de treziri nocturne, ajută la refacerea și reactivarea memoriei, a vigilenței mentale, dar și la creșterea calității vieții, a stabilității emoționale și menținerea sănătăți fizice și mentale.

Respiri aer curat

Este mai bine să respiri aerul proaspăt din natură, decât cel din sala de sport. Creierul se oxigenează mai bine și se dezvoltă rezistența cardiacă.

Risc mai scăzut de îmbolnăviri

În plus germenii, bacteriile pot fi prezente în interior,  la fel și virusurile dacă sala de sport nu este bine aerisită. Potrivit unui studiu din SUA, o sală de fitness poate adăposti multe bacterii și virusuri.

Sportul în aer liber nu oferă avantajele practicării sportului în interior, unde este un mediu controlat, acces la aparatură, disponibilitatea claselor de grup, dar contactul cu natura aduce numeroase beneficii atât la nivel fizic, cât și psihic, intelectual și social.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *