Cum să-ți menții sănătatea articulațiilor după vârsta de 40 de ani

Dr. Balint Sanatate Leave a Comment

Procesul de îmbătrânire este unul extrem de complex, care în timp afectează sănătatea articulațiilor. Odată cu înaintarea în vârstă încep să apară durerile, rigiditatea articulară precum și riscul de fracturi.

Articulațiile reprezintă conexiuni făcute între oasele din corp, ce leagă sistemul schelet într-un întreg funcțional. Sunt în așa fel construite încât să permită diferite grade și tipuri de mișcare. În momentul în care articulațiile sunt afectate apar durerile ce pot fi de scurtă sau de lungă durată, afectând calitatea vieții, ducând la împiedicarea desfășurării normale a activității zilnice.

Cauzele durerilor articulare sunt multiple, însă cele mai frecvente sunt infecțiile. Reumatismul degenerativ, utilizarea excesivă a articulațiilor în cazul sportivilor sau persoanelor supraponderale pot cauza dureri de articulații. Apoi există afecțiunile precum osteoporoza, osteoartrita, artrita, osteomielita, guta, lupusul eritematos sistemic, bursita, tendinita, poliartrida reumatoidă ce cauzează dureri articulare. Traumatisemele, entorslee, afecțiunile de la nivelul ligamentelor și tendoanelor pot provoca, de asemenea, dureri la nivelul articulațiilor.

Durerile articulare apar odată cu înaintarea în vârstă, ca și o condiție a degradării cartilajelor ce îmbină oasele. După vârsta de 40 de ani ele se accentuează tot mai mult, osteoartrita și bolile degenerative ale discurilor intervertebrale încep să se facă simțite. Însă există o serie de remedii ce pot ajuta articulațiile să rămână sănătoase cât mai mult timp.

Fă exerciții fizice – activitățile fizice întăresc mușchii fără a afecta articulațiile. Este singurul mod prin care articulațiile primesc nutrienți, nu prin odihnă.  Mersul pe jos, înotul, ciclismul sunt exerciții cardio ce nu pun presiune pe articulații și ajută la întărirea mușchilor și a articulațiilor. Dacă deja suferi de artrită, un fizioterapeut va putea să îți adapteze un program de exerciții de stretching pentru întărirea articulațiilor.

Menține o greutate normală – o greutate suplimentară suprasolicită articulațiile, în special a genunchilor. În timpul mersului, un genunchi susține o forță echivalentă cu de la trei la șase ori greutatea corpului. Și se pare ca 1 kg de greutate în plus e ca și cum ai avea asupra articulațiilor presiunea unui bagaj de 3-5 kg.

Evită accidentările – traumatismele repetate, mai ales cele care necesită o intervenție chirurgicală, cresc riscul de a dezvolta artrită. Dacă te știi cu o predispoziție către probleme de articulații evită sau limitează exercițiile fizice de impact.

Îmbunătățește-ți dieta – o alimentație corespunzătoare te va ajuta nu doar să îți păstrezi o greutate adecvată, dar și să obții substanțe nutritive de care organismul are atâta nevoie. Fructele, legumele, cerealele integrale, cărnuri slabe, pește, ouă, nuci, lactate slabe nu trebuie să lipsească din dieta ta.

Evită fumatul și alcoolul – fumatul încetinește producția celulară a cartilajului, va creșe nivelul de toxine și monoxid de carbon din sânge. Alcoolul s-a dovedit că este unul dintre factorii declanșatori ai gutei, care cauzează dureri articulare.

Folosește suplimente alimentare – articulațiile au nevoie de îngrijire de la interior, iar unele persoane au nevoie de o suplinire a substanțelor nutritive provenite din suplimente alimentare. Ai încredere în tabletele HRI-Vitalion, un aliat puternic pentru buna funcționare a organismului. Datorită complexului de extracte de plante, fructe, vitamine și minerale tabletele HRI Vitalion reprezintă un remediu natural pentru sănătatea oaselor. Dacă tabletele HRI-Vitalion acționează din interior, ArtroWell, gel pentru articulații, acționează din exterior. Datorită componentelor sale bioactive cu proprietăți antiinflamatoare și analgezice ajută la creșterea mobilității articulațiilor, elimină disconfortul și reduce durerea.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *