Cum să te bucuri de concediu, fără excese culinare și pofte satisfăcute

Dr. Balint Mancare, Sanatate, Stil de viata Leave a Comment

Vara este aici, gândurile zboară la concediu și parcă orice este permis acum, de la distracție până la alimentație, mai ales după eforturile făcute în ultimele luni de a mânca cât mai puțin pentru a arăta bine. Însă odată cu concediul se dă startul la consumul de orice bunătățuri și s-ar putea să existe un șoc după întoarcerea din vacanța de vară în ceea ce privește kilogramele acumulate în timpul sejurului.

Așa că, vacanța de vară este momentul potrivit nu pentru excese culinare ci pentru adoptarea unui stil de viață sănătos. Este și perioada în care din cauza căldurilor alimentația ar trebui să fie una bazată pe fructe și legume, ce se găsesc din abundență.

De ce se îngrașă oamenii în vacanță? Deoarece corpul uman are nevoie de mișcare și în concediu activitatea este mult redusă. Prin urmare, numărul de calorii crește odată cu consumul alimentelor bogate în carbohidrați. Poți să te bucuri de concediu, să nu-ți refuzi nicio plăcere, și în același timp să nu anulezi eforturile făcute pentru silueta obținută.

Răsfață-te, dar cu măsură

În vacanță, mâncăm cu ochii dar și cu gura. Prin locurile vizitate, preparatele locale ne fac cu ochiul și este greu să ne stăpânim. Poftele culinare pândesc și nu există satisfacția unui concediu dacă ne abținem de la ceva. Consumul este permis, însă cu măsură.

Consumul de alimente periculoase, cu mulți carbohidrați, este indicat să fie consumate în prima parte a zilei. Aici intră și prăjiturile, dulciurile, înghețata. Masa de seară să fie constituită dintr-un preparat ușor, cu foarte puțini carbohidrați, gen un grătar cu legume proaspete sau o salată de vară cu crudități

Ai grijă ca meniul să conțină suficiente proteine, așadar alternează și consumă pește, iaurt, ouă, carne, sana, fructe de mare.

Între mese consumă o gustare care să fie constituită dintr-un smoothie de legume, un fruct, nuci, semințe de dovleac.

Hidratarea rămâne elementul principal, multă apă, peste 2 litri mai ales pe timp de vară, când este cald. De evitat consumul de băuturi alcoolice, cafeaua care deshidratează, sucuri carbogazoase

Mișcarea nu ar trebui să fie evitată în vacanță, câteva exerciții de aerobic sau chiar jogging nu ar trebui să lipsească din programul săptămânal, măcar de două-trei ori, dacă nu chiar zilnic.

Grijă mare la ce comanzi la restaurante! Dacă acasă știi ce ai pus în mâncarea preparată, nu poți fii la fel de sigur de ingredientele integrate în meniul ales. Soluția ar fi să comanzi un preparat simplu, gen grătar, legume fierte.

Desigur, nu trebuie exagerat cu restricțiile. Nu trebuie urmate chiar toate sfaturile de mai sus, până la urmă contează și relaxarea mentală, însă un corp sănătos are nevoie de alimente sănătoase și de mișcare și pe timp de vacanță.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *