Astenia de primăvară, cum să-i facem față

Dr. Balint Boli și afecțiuni, Sanatate, Stil de viata Leave a Comment

Soarele strălucește, zilele devin mai lungi și primele plante înfloresc-este primăvară. Primăvara înseamnă să te reînnoiești și să te pregătești de vară. Este un motiv de a fi fericit, dar pentru mulți oameni schimbarea vremii înseamnă oboseală, amețeli, dureri de cap, mai precis un cumul de stări fiziologice ce anunță că suferim de astenie de primăvară, denumită și ”febra de primăvară”.

Dar de ce se produce această stare de oboseală la început de primăvară și ce putem face pentru asta?

Implicat în declanșarea acestei stări de oboseală este dezechilibrul dintre doi hormoni, serotonina-hormonul fericirii și melatonina-hormonul somnului. Serotonina este produsă sub influența luminii și este responsabilă de activarea organismului și de buna dispoziție, iar melatonina se asigură că putem avea un somn bun. Pe timp de iarnă, când noaptea este mai lungă, secreția de melatonină este mai mare, iar cea de serotonină scade. Primăvara are loc reglarea activității celor doi hormoni, iar corpul are nevoie de două-patru săptămâni pentru a se obișnui și a găsi un nou echilibru. Până ce se va întâmpla acest lucru, unele persoane sunt deosebit de obosite, au probleme de circulație, suferă de dureri de cap.

Există câteva modalități prin care poate fi depășită această astenie de primăvară.

Alimentație sănătoasă

Începe să mănânci mai sănătos. Începe ziua cu un mic dejun sănătos. Nu este nevoie ca zilnic să fie mâncat un mic dejun complet, dar cel puțin pot fi mâncate fructe, iaurt, cereale. Acestea te vor ajuta să îți crești energia și să obții cantitatea de vitamine și minerale necesare. Alege să consumi legume crude sau fierte la abur deoarece își păstrează proprietățile, renunță la prăjeli, dulciuri, grăsimi, alcool, cafea și tutun. În plus, bea suficientă apă pentru a ține corpul hidratat și pentru a scăpa de deshidratare. Nu uita că deshidratarea poate provoca dureri de cap.

Exerciții fizice pentru un corp energic

Optează să faci exerciții fizice cât mai des, acestea te vor ajuta și la reducerea stresului și a anxietății. De asemenea, va ajuta la întărirea sistemului imunitar. Când faci exerciții fizice ai nevoie de mai multă energie și pentru a ți-o recupera ai nevoie de un somn bun, odihnitor. Prin urmare, dacă faci exerciții fizice regulate poți să îți îmbunătățești calitatea somnului. Dimineața când te trezești, după un somn bun, te vei simți mai energic.

Schimbă-ți mentalitatea!

Nu te concentra asupra faptului că te simți obosit. Îndepărtează acest gând și începe să-ți schimbi mentalitatea, gândește pozitiv. Fă scurte pauze chiar și în timpul programului de lucru și golește-ți mintea de orice gânduri negative.

Ascultă-ți corpul!

Organismul este o structură atât de complexă încât știe de fiecare dată când ceva nu este în regulă. Și încearcă să te avertizeze prin anumite simptome. Învață să le asculți și să-i dai corpului ceea ce cere. Atunci când te simți obosit, somnoros, nu lupta împotriva somnului și încearcă să te duci la culcare și chiar să dormi mai mult. Când te simți copleșit de muncă încearcă să încetinești ritmul, lucrează mai puțin sau ia-ți câteva zile libere și mergi undeva unde să te poți odihni și să îți limpezești gândurile. Pentru stabilitate emoțională poți încerca să practici yoga, meditație sau orice altă practică similară.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *