6 alimente de evitat la cină

Dr. Balint Uncategorized Leave a Comment

Zicala ”Dimineața mănâncă ca un rege, la prânz ca un prinț și seara ca un cerșetor” pare să fie cheia unei siluete de invidiat, dar și calea spre sănătate și un somn odihnitor noaptea. Este important să avem grijă ce consumăm seara, la cină. Conținutul farfuriei la cină are o influență mare asupra organismului nostru care atunci tinde să depoziteze grăsime. Nu contează doar cât mâncăm și și ce mâncăm.

Seara nu este indicat să fie consumate grăsimi, produse de fast food, înghețată, brânzeturi grase.  Atunci când mănânci prea multe grăsimi digestia se îngreunează și va perturba somnul: apar spasme, crampe, aciditate, treziri în timpul nopții.

Stai departe de alimentele bogate în carbohidrați și zahăr, gen pizza, pâine albă, prăjituri și deserturi, băuturi îndulcite. Acești carbohidrați simpli sunt de fapt zahăruri. Sunt săraci în fibre și nutrienți, au indice glicemic mare, calorii multe, determină prezența unei cantități ridicată de glucoză în sânge, ceea ce va duce la senzație de oboseală. Seara, zahărul din alimente nu mai este folosit pentru producerea energiei, ci va fi stocat sub formă de grăsime.

Carnea roșie de vită, porc vor îngreuna digestia, care seara se reduce la jumătate și devine și mai înceată atunci când este vorba de proteine. În loc să se concentreze pe somn, organismul se va focusa pe digerarea cărnii. Nu trebuie evitat consumul de proteine seara, dar asigură-te că consumi porții mici de carne slabă, precum cea de curcan.

Mâncarea picantă poate provoca reflux gastroesofagian, ce te va împiedica să adormi. Ardeiul iute conține capsaicină, o substanță care de altfel are o multitudine de beneficii pentru organism, dar alimentele picante determină o creștere a temperaturii corpului și acest lucru va perturba serios calitatea somnului.

Ciocolata conține cofeină, în special ciocolata neagră, ceea ce înseamnă că va stimula organismul, îi va da energie și va alunga oboseala și somnolența. Ciocolata conține și teobromină, un stimulent ce accelerează ritmul inimii și declanșează starea de vigilență.

Consumul de fructe dulci seara nu este o opțiune bună deoarece acestea conțin mult zahăr, iar glucidele rapide din compoziția lor se transformă în țesut adipos de rezervă. Totuși, se recomandă consumul unei banane, care conține magneziu ce induce starea de somnolență și triptofan, pe care corpul o sintetizează în melatonină și serotonină ce creează, la rândul lor, somnolență.

Alege să mănânci mai puțin seara și, dacă se poate, măcar cu două ore înainte de culcare, pentru ca organismul să aibă timp să digere ceea ce tocmai i-ai dat. Sau cina poate să fie chiar o masă opțională, după cum sugerează unii nutriționiști.

Lactatele precum iaurturile slabe, brânza de vaci slabă, peștele și fructele de mare, legumele, în special cele verzi, carne de pui sau curcan, cereale integrale, paste din făină integrală, ouă, mâncăruri pe bază de soia se numără printre alimentele recomandate pentru cină. Chiar și așa, seara obișnuiește să consumi cantități mici de alimente, astfel încât numărul de calorii pe care îl consumi zilnic să nu îl depășească pe cel recomandat, în funcție de vârstă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *