5 sfaturi de nutriție pentru a preveni formarea trombozei venoase profunde

Dr. Balint Boli și afecțiuni, Durere, Sanatate, Stil de viata Leave a Comment

Tromboza venoasă profundă reprezintă apariția unui cheag de sânge în interiorul unei vene, care împiedică circulația normală a sângelui în acea venă. Cel mai frecvent apare la nivelul membrelor inferioare. Riscul cel mai mare îl reprezintă desprinderea cheagului de la nivelul venei și migrarea sa până la nivelul plămânului, unde poate provoca embolie pulmonară, o afecțiune gravă ce pune în pericol viața.

Semnele de avertizare ale existenței trombozei venoase profunde în picior pot include dureri, sensibilitate, umflături, căldură, roșeață.

Este important să fie prevenită această afecțiune sau să fie descoperită la timp.

Pe lângă faptul că este important ca atunci când ai anumite simptome să apelezi la ajutor specializat, ai grijă să faci mișcare. Când stai mult la birou ai grijă să îți întinzi mereu picioarele, să te ridici și să faci mișcare deoarece este importantă pentru circulația sanguină.

Tratamentul trombozei venoase include mai multe metode cu efecte terapeutice, iar printre acestea se numără și nutriția adecvată.

1. Hidratarea este o parte importantă a nutriției, 70% din masa totală a organismului este alcătuită din apă. Nu trebuie să așteptați să vă fie sete, atunci organismul deja intră într-un proces de deschidratare și deshidratarea afectează fiecare celulă din organism, prin urmare afectează și sângele, care devine vâscos fără apă. Consumul de cafea, băuturi energizante cu cofeină, alcoolul, ceaiurile sau sucurile acționează ca diuretice ușoare ce conduc spre deshidratare.

O modalitate bună pentru a știi dacă vă hidratați corect este să vă verificați și urina, dacă are o culoare galben pal sau limpede înseamnă că vă hidratați corespunzător, dacă are o culoare chihlimbarie sau mai închisă înseamnă că deja există semne de deshidratare.

2. Vinul roșu este una dintre cele mai sănătoase băuturi alcoolice, cu beneficii pentru sistemul circulator. Resveratrolul din vin protejează inima și elasticitatea vaselor de sânge. Este un antioxidant care reduce inflamația din vasele de sânge, împiedică formarea cheagurilor ce pot provoca atacuri cerebrale. Însă nu trebuie exagerat când vine vorba de consumul de vin, acesta trebuie să fie moderat. Pentru persoanele cu afecțiuni cardiace, diabetici, cei care au probleme cu tensiunea este indicat să fie cerută părerea medicului.

3. Usturoiul este cunoscut din antichitate pentru proprietățile terapeutice benefice pentru organismul uman. Usturoiul are efect cardioprotectiv, îmbunătățește circulația și intervine în coagulare. Datorită conținutului de hidrogen sulfurat are un efect de relaxare a vaselor de sânge și îmbunătățește circulația sanguină.

4. Uleiul de măsline-consumul uleiului de măsline este asociat cu scăderea riscului de coagulare a sângelui. Un studiu prezentat în acest an, la American Heart Association’s Epidemiology and Prevention | Lifestyle and Cardiometabolic Health Scientific Sessions 2019, a arătat că consumul de ulei de măsline, cel puțin o dată pe săptămână, la adulții obezi care nu fumează, a fost asociat cu o activitate mai scăzută a trombocitelor în sânge, ceea ce reduce tendința sângelui de a se coagula și de a bloca fluxul sanguin. Un alt studiu, publicat în American Journal of Clinical Nutrition arată că fenolii conținuți în uleiul de măsline ajută la prevenirea cheagurilor de sânge. Prin urmare, consumul unui mic dejun care conține ulei de măsline, bogat în compuși fenolici, este mai indicat decât consumul de unt.

5. Limitează consumul de carne și dulciuri

Alimentele care sunt dăunătoare pentru activitatea cardiovasculară pot crește riscul de a dezvolta cheaguri de sânge. Prin urmare, stați departe de grăsimile trans nesănătoase, de grăsimi animale, cărnuri grase, toate tipurile de zahăr. Carnea de porc, afumăturile, mezelurile, dulciurile rafinate precum prăjiturile, conserve, cârnați, grăsimi animale, ciocolata nu sunt benefice deoarece conduc la creșterea inflamației din organism. Necesarul proteic poate fi asigurat prin consumul moderat de carne slabă, pește, gătite la grătar, la abur sau fierte, ouă fierte.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *