Sari la conținut

Mâini și picioare umflate – ce înseamnă?

Simți că hainele, pantofii sau bijuteriile purtate recent sunt dintr-o dată strânse pe corp? Observi umflături în anumite zone ale corpului, îți apare o adâncitură pe piele dacă o apeși cu degetul, pielea este strălucitoare, rigidă sau strânsă? Sunt simptome ale apariției edemului.

Edemul este termenul medical ce descrie umflătura cauzată de acumularea de lichid în spațiile ce înconjoară țesuturile și organele corpului. Poate apărea oriunde în organism, dar cel mai des este întâlnit la nivelul membrelor inferioare și ale mâinilor. În timp ce o umflătură minoră nu reprezintă, de obicei, un motiv de îngrijorare, umflarea excesivă, de lungă durată poate fi un semn al prezenței unei afecțiuni medicale. Este important de știut când să apelezi la îngrijiri de specialitate, deoarece unele cauze pot reprezenta urgențe medicale.

Edemul poate să fie cauzat de o serie de afecțiuni, de la mușcături de insecte la vânătăi. După ce suferă o leziune, corpul trimite lichid în zona afectată pentru a se vindeca. Pe măsură ce zona se vindecă excesul de lichid se scurge și umflătura scade și dispare. Totuși, în unele cazuri circulația deficitară a limfei și a sângelui poate duce la acumulare de lichid în anumite zone ale corpului, iar acea umflătură în loc să se diminueze crește în dimensiune.

Condiții asociate edemului

Cauzele posibile ale apariției edemului în aceste situații sunt:

• insuficiența cardiacă, anumite afecțiuni cardiovasculare
  • afecțiuni ale rinichilor
  • ciroza ficatului
  • tromboză venoasă profundă
  • artrita reumatoidă
  • varice
  • insuficiență venoasă
  • sarcină
  • consumul anumitor medicamente
  • angioedem
  • limfedem
  • hipotiroidismul
  • chimioterapia
  • anumite tipuri de cancer
  • probleme de nutriție
  • lipsa activității fizice.

Tratamentul edemului

Tratamentul edemului include mai multe componente:

• tratamentul cauzei de bază, dacă este posibil
  • utilizarea anumitor medicamente diuretice pentru eliminarea excesului de lichid
  • kinetoterapie la recomandarea medicului

Nu toate tipurile de edem necesită tratament, cum sunt edemele legate de sarcină sau menstruație.

Prevenirea edemului

Prevenirea edemului poate să nu fie posibilă, în funcție de cauză. Dacă edemul este rezultatul unor probleme de sănătate, cum ar fi insuficiența cardiacă, bolile hepatice sau bolile de rinichi, umflarea poate fi doar controlată. Pentru a preveni apariția edemelor recomandările vizează:

– evitarea statului îndelungat în picioare și a statului cu picioarele încrucișate

– reducerea consumului de sare din alimentație

– purtarea ciorapilor de compresie

– anumite exerciții fizice

– purtarea de haine largi și pantofi comozi, care nu strâng piciorul

– ridicarea picioarelor mai sus de nivelul inimii

– menținerea unei greutăți sănătoase

– consumul anumitor suplimente alimentare ce ajută la buna funcționare a circulației sanguine. Tabletele HRI-Vitalion Plus reprezintă o formulă naturală îmbogățită cu trei ingrediente, scorțișoară, ghimbir și turmeric, ce lucrează împreună pentru a susține în parametrii normali fluxul de sânge și pentru a îmbunătăți sănătatea vaselor de sânge prin regenerarea pereților vasculari. Disconfortul cauzat de edem poate fi diminuat și prin aplicarea cremei VenoHelp. Compoziția cremei a fost selectată astfel încât să contribuie la îmbunătățirea circulației sanguine și eliminarea disconfortului cauzat de umflături și dureri. În formula sa, crema conține ulei de ricin, extract de gheara diavolului, extract de foi de viță de vie, extract de castan sălbatic, extract de aloe-vera juice, mentol, camfor, lanolină, vitamina E, ulei de eucalipt, ulei de rozmarin, panthenol.