Importanța fructelor de sezon pentru sănătate

Dr. Balint Mancare, Sanatate, Stil de viata Leave a Comment

Odată cu sosirea sezonului rece ne îndreptăm atenția mai mult spre alimentele preparate termic, care nu abundă în nutrienți, iar organismul nostru ar putea avea de suferit. În special dacă îl privăm de vitamina C, cel mai puternic antioxidant care ajută organismul să lupte cu radicalii liberi.

Deși oferta de fructe este mai săracă pe timpul iernii, avem de unde alege pentru a ne completa aportul de nutrienți necesari pentru întărirea sistemului imunitar, prevenirea unor afecțiuni și chiar tratarea altora.

Mărul– ”Un măr pe zi ține medicul departe”, spune o zicală. Mărul este de departe cel mai important fruct. Este la îndemâna tuturor și poate fi considerat o ”farmacie naturală” deoarece este o bogată sursă de potasiu, care ajută la sănătatea inimii, calciu, fier, fosfor, magneziu, zinc, cupru, conține polivitamine-A, B1, B2, C, conține pectină care ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge, prevenind depunerea de colesterol pe pereții vaselor de sânge și apariția aterosclerozei. Fibrele din măr și din coaja acestuia facilitează digestia, tranzitul intestinal, previne constipația, hemoroizii. Prin conținutul ridicat de antioxidanți, flavonoide, polifenoli, ajută la prevenirea anumitor tipuri de cancer, întârzie procesul de îmbătrânire al organismului. Așadar, un măr pe zi contribuie la menținerea sănătății.

Ananasul-are propietăți antiinflamatorii, purgative, detoxifiante, antidepresive. Consumul frecvent de ananas ar putea ajuta și la prevenirea degenerescenței maculare, a astmului, hipertensiunii arteriale, prevenirea constipației, scade colesterolul, întărește sistemul imunitar. Are efect antiinflamator datorită conținutului de bromelină ce scade inflamația și calmează durerile articulare. Bromelina împiedică formarea chegurilor de sânge, responsabile de formarea cheagurilor și apariția trombozelor, a accidentelor vasculare cerebrale, a bolilor cardiovasculare. Conține acid citric, acid malic, vitaminele A, B, B1, și C, betacaroten, mangan, potasiu, calciu, magneziu, iod, fosfor.

Banana-este un energizant a organismului, cu multiple beneficii, multe dintre ele unice. Conține vitamina B6 ce reglează nivelul de glicemie din sânge, vitamina C, potasiu, fibre alimentare, proteine, acid folic, magneziu, vitamina A, fier, niacina. Consumul de banane ajută la ameliorarea simptomelor depresiei, reduce riscul de hipertensiune și accident cerebral, previne și tratează anemia, ameliorează simptomele gastrice, calmează sistemul nervos, pot fi consumate în ulcerul gastric, poate preveni apariția cancerului renal, a bolilor osoase și degenerarea maculară.

Portocala– fructe exotice, adorate de copii și adulți deopotrivă, portocalele sunt bogate în nutrienți și ajută la întărirea sistemului imunitar. Fiind o bogată sursă de vitamina C este un puternic antioxidant în lupta cu radicalii liberi. Fibrele, potasiu, vitamina C, colina ajută la menținerea stării de sănătate și a sănătății inimii. Totodată, ajută la prevenirea acneei, fiind bogată în vitamina A, stimulează producția de colagen prin conținutul ridicat de vitamina C. Previne îmbătrânirea pielii prin conținutul de antioxidanți, iar acidul citric hidratează pielea în profunzime.

Vitamina C, conținută în cantitate mare în aceste fructe are multiple beneficii pentru sănătate, de la creșterea imunității, necesară în special în sezonul rece când răceala și gripa își fac apariția, la menținerea tensiunii arteriale etc.

Pentru a suplimenta aportul de vitamine puteți consuma și suplimente alimentare, precum tabletele HRI-Vitalion, un remediu pe bază de plante, ce conține vitamina A, C, Fier, Calciu, Magneziu, Zinc, Potasiu, Mangan, vitamine și minerale esențiale pentru un organism sănătos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *