Cum să reduci starea de anxietate în perioada de după sărbători

Agitația din perioada sărbătorilor, presiunile financiare, angajamentele excesive, așteptările nerealiste pot provoca stres și anxietate. Ulterior, trecerea de la zilele de vacanță la muncă va fi făcută cu dificultate de multe persoane și poate să apară depresia post-vacanță. Depresia și anxietatea merg mână în mână.

Anxietatea reprezintă o afecțiune patologică ce se caracterizează prin neliniște, prin teama legată de apariția unui iminent pericol. Furia, frica, teama sunt reacții normale ce apar în situații neplăcute și se crede că sunt stări necesare pentru a supraviețui. Dar atunci când sentimentele acestea scapă de sub control, pot perturba activitățile zilnice și chiar să afecteze starea de sănătate a persoanei.

Cu toții știm cât este de important să identificăm remedii naturale pentru a avea grijă de sănătatea fizică și psihică, și tocmai de aceea este esențială identificarea remediilor naturiste care să ne ajute să trecem peste perioade de anxietate.

Starea noastră de bine fizică și psihică sunt indiscutabil legate între ele. Nu degeaba este folosit frecvent dictonul latin ”Mens sana in corpore sano”, adică ”O minte sănătoasă într-un corp sănătos” Starea de anxietate afectează sănătatea fizică printr-o serie de simptome: dureri în piept, transpirație, amețeală, stomac deranjat, senzație de amorțeală, de furnicături, dureri de cap care pot îngrijora și astfel cresc în intensitate sentimentele de anxietate, se creează un cerc vicios care culminează cu un atac de panică.

Ce putem face?

Practicarea de exerciții fizice, îmbunătățirea alimentației, renunțarea la alcool și fumat sunt modalități la care ne gândim pentru a ne îmbunătăți sănătatea fizică. De fapt, ele reprezintă cheia pentru a ne îmbunătăți și sănătatea mintală, sunt remedii naturale pentru anxietate.

De altfel, când experimentăm activități plăcute cum ar fi consumul unui preparat delicios sau o experiență încântătoare de viață organismul produce hormoni necesari pentru a spori sentimentul de bine. Sunt hormoni ce compensează organismul că a ales să facă ceva plăcut și atunci vom dori să facem din nou și din nou această activitate, practic mintea și corpul lucrează împreună pentru a găsi acea stare de bine.

Exercițiile fizice, un cocktail de endorfine

S-a ajuns la rezultate concludente privitoare la eficiența exercițiilor fizice asupra stării psihice, respectiv s-a concluzionat că stările de anxietate se pot diminua considerabil prin ședințe scurte, însă intense de efort fizic. În timpul exercițiilor fizice este declanșată fericirea în creierul nostru, sunt secretate endorfinele asociate cu sentimentul de euforie.

Practică meditația

Meditația este un mod de reducere a stresului, implică îndreptarea atenției spre un singur punct de referință, implicând concentrarea asupra respirației, a senzațiilor corporale. Desigur, nu pentru toată lumea este potrivită. În timp ce mindfulness-ul și alte tipuri de meditație sunt percepute de unii ca o modalitate de a scăpa de stres, pentru unele persoane poate însemna accentuarea stărilor de anxietate, de stres și tensiune. Prin urmare, dacă constați o înrăutățire a simptomelor oprește-te din această activitate.

Redu prezența pe rețelele de socializare

Pentru persoanele vulnerabile cunoașterea de persoane noi, știri negative, poze ca la carte postate pe rețelele de socializare pot provoca stări de neliniște. Totodată, o prea mare implicare emoțională în aceste rețele de socializare sunt asociate cu o scădere a stimei de sine, frica de a nu rămâne pe dinafară, de a nu afla ce au postat cunoștințele, perturbarea rutinei de somn, creșterea anxietății.

Găsește timp să te relaxezi

Cu copiii de dus la școală și adus acasă, cu munca de acasă, cu menținerea curățeniei și alte activități devine dificil să ocolești stresul. Pentru a-ți proteja sănătatea mintală încearcă să identifici o perioadă a zilei în care să nu faci nimic, doar să te uiți la televizor, să citești o carte  etc. Dacă nu apare pur și simplu acea fereastră de timp impuneți să îți stabilești zilnic ca într-un anumit interval orar să aibă loc activitatea ta de relaxare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *