7 sfaturi pentru a rămâne sănătoși și a avea energie pe timp de iarnă

Dr. Balint Sanatate Leave a Comment

Iarna de obicei ne pierdem din sănătate, dar pentru că anotimpul rece ne afectează pielea, părul, silueta etc, nu trebuie să îl considerăm un inamic ci să luăm măsurile ce se cuvin pentru a ne menține sănătatea.

Alimentație sănătoasă

O dietă echilibrată, bazată pe consum de legume, fructe, cereale integrale, carne slabă, pește, leguminoase, nuci, semințe, ierburi și mirodenii sunt esențiale pentru stimularea sistemului imunitar. Un aport optim de alimente bogate în vitamina C va ajuta la întărirea sistemului imunitar și menținerea unui organism sănătos.

Exerciții fizice

Dacă a venit iarna și afară este frig nu înseamnă că mișcarea nu-și mai are rostul și trebuie să devenim sedentari. Din contra, iarna este recomandat să facem mișcare deoarece sportul va menține un metabolism sănătos. În timpul iernii tendința de a bea lichide este mai scăzută, sunt consumate mai multe alimente procesate decât legume și fructe proaspete, ceea ce va duce la digestive mai lentă în lipsa fibrelor. În lipsa lor compensează sportul, pentru că peristaltismul intestinal este stimulat de exercițiile fizice.

Sportul ajută și la evitarea depresiei de sezon, pentru mișcarea stimulează secreția de endorfine și te vei simți mai bine. În plus, se oxigenează mai bine organismul.

Și pentru circulația sângelui este indicat să faci sport, mișcarea stimulează circulația, întărește sistemul imunitar.

Îngrijirea pielii și a părului

Pielea nu este doar o barieră între mediul înconjurător și interiorul nostru, ea este responsabilă și cu păstrarea temperaturii corporale, protejează corpul de germeni. De aceea, este important să o păstrăm sănătoasă și hidratată. Frigul va face pielea să fie mai uscată, crăpată, exfoliate, iritată sau inflamată. Pielea roșie provoacă mâncărime  și aceasta ar putea fi o condiție medicală serioasă, respective o eczema sau o dermatită. Alege să folosești un ulei hidratant în locul cremei, deoarece uleiul va oferi pielii un strat protector. Evită să folosești produse cosmetic pe bază de alcool deoarece usucă. Nu uita de buzele care se usucă și crapă, folosește des un balsam de buze.

Părul este supus și el acțiunii frigului, poate părea fără viață, strălucire, se rupe mai ușor și cade la fel de ușor. Scalpul uscat va duce la căderea părului dacă nu este tratat corespunzător, la timp. Folosește uleiuri hidratante și șampoane dedicate care să hidrateze scalpul.

Hidratare corespunzătoare

Chiar dacă afară este frig și noi nu mai simțim nevoia de a consuma apă așa de des, organismul tot are nevoie să fie hidratat deoarece ap ava contribui la funcționarea optimă a sistemului circulator, va păstra sănătatea sistemului digestiv și va elimina toxinele care se acumulează în organism. Sunt de evitat băuturile carbogazoase ce conțin mult zahăr, cafeaua, băuturile alcoolice deoarece duc la deshidratare și favorizează creșterea în greutate.

Odihnă suficientă

Odihna și somnul sunt importante pentru refacerea organismului după o zi întreagă de muncă și stres acumulat periodic. Sunt necesare minim 7-8 ore de somn pe noapte, într-o camera întunecoasă unde organismul să secrete melatonină, care ajută la întărirea sistemului imunitar.

Grijă la igienă

Păstrează o bună igienă a mâinilor, astfel bacteriile și virușii își găsesc  mai greu calea de intrare în organism.

Consum de vitamina D

De-a lungul timpului cercetările au arătat rolul benefic al vitaminei D în prevenirea infecțiilor.  Se știe că vitamina D se sintetizează prin expunerea la soare, iar când expunerea este insuficientă apare deficitul. Prin urmare, este important să suplinim nivelul de vitamina D prin consum de pește gras-hering, sardine, somon, cod, gălbenuș de ou sau chiar suplimente de vitamina D.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *